Istraživanje na školskoj razini tijekom nastavne godine 2021./2022. provele su Ana Bakarić, prof. i Katarina Posavec, prof.
Nastava na daljinu koja je 2020. godine aktualizirana kao odgovor na pandemiju korona virusa (COVID-19) nije novonastali fenomen u obrazovnom svijetu. Prvi pisani trag o nastavi na daljinu datira iz 1728. godine. Odnosi se na dopisni tečaj namijenjen odraslima objavljen u novinama Boston Gazette (Holemberg, 1995.). Tečaj je uključivao kratke lekcije iz stenografije koje su se polaznicima slale poštom svaki tjedan. Tijekom 19. stoljeća oblici nastave na daljinu su postali sve prisutniji u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, SAD-u, a nešto kasnije i u drugim zemljama diljem svijeta. Prvi počeci nastave na daljinu vezani su za obrazovanje odraslih. Napretkom tehnike i tehnologije nastava na daljinu temelji se na poučavanju posredstvom interaktivnih računalnih tehnologija.
Tijekom pandemije SARS-CoV-2 online nastava je u gotovo u potpunosti zamijenila klasičnu nastavu. Obrazovanje se u nekim periodima odvijalo isključivo online, putem računalnih i telekomunikacijskih mreža odnosno interneta te računala, mobitela, tableta.
Predmet ovog istraživanja je aktivnost učenika te prednosti i nedostaci nastave na daljinu, koja se odvijala u vrijeme pandemije SARS-CoV-2.
Tekst i objava: Ana Bakarić, prof., učitelj savjetnik
Rezultate istraživanja pogledajte u priloženom dokumentu.
Autor materijala i objava: Ana Bakarić, prof., učiteljica savjetnica
Priprema Reagiraju li sva ziva bica na podrazaje.docx
Reagiraju li sva ziva bica na podrazaje.pptx
1. Jedna, ali vrijedna.docx
2. Svijetlo moga zivota.docx
3. Uvijek u svom smijeru.docx
4. I biljke osjecaju!.docx
5. U ritmu nezive prirode.docx
Organizator paznje.docx
Kako tece moja krv izrada modela krvotoka.docx
Kako bi lakše i uspješnije usvojili nove sadržaje učenici na nastavi prirode i biologije izrađuju razne modele. Modele izrađuju samostalno ili u paru.
Njihova izrada i prezentacija vrednuje se prema unaprijed poznatim kriterijima:
SASTAVNICE |
RAZINE OSTVARENOSTI KRITERIJA |
||
IZVRSNO |
KOREKTNO |
TREBA DORADITI |
|
Materijal i oblikovanje modela |
- vrsta materijala povećava zornost modela - uredna i precizna izrada |
- vrsta materijala za prikaz pojedinih struktura nisu dobro odabrani - djelomično uredno i precizno |
- korištena vrsta materijala koji zbunjuje i stvara krive predodžbe - neuredno i neprecizno |
Točnost prikaza |
- model točno predočava zadano - sve strukture su pravilno razmještene - sve strukture su proporcionalnih veličina |
- model djelomično predočava zadano - većina struktura je pravilno razmješteno -strukture su neprimjerenih veličina i uglavnom neproporcionalnih veličina |
- jedva se uočava sličnost modela sa zadanim - netočan razmještaj struktura - međusobne proporcije ne odgovaraju |
Prezentacija |
- učenik je samostalan u prezentaciji i jasno pokazuje poznavanje sadržaja, ne koristi bilješke tijekom prezentacije - imenuje i pokazuje sve dijelove - odgovara ispravno na sva postavljena pitanja |
- učenik pokazuje nesigurnost u prezentaciji i djelomično poznavanje sadržaja, povremeno tijekom prezentacije koristi bilješke - imenuje i prepoznaje samo glavne dijelove - nepotpuno odgovaranje na postavljena pitanja |
- učenik je nesiguran i često traži pomoć, tijekom većine izlaganja koristi bilješke - na modelu ne prepoznaje glavne dijelove - uglavnom ne zna odgovoriti na postavljena pitanja |
Koristeći različite materijale nastali su maštoviti modeli koji ukrašavaju učionicu biologije. Njihovom izradom učenici su pokazali veliku kreativnost i obogatili svoje znanje. Zavirite u galeriju i pogledajte dio učeničkih radova.
Tekst i objava: Ana Bakarić, prof.
Galerija učeničkih radova: https://www.emaze.com/@AOWRIFFQL/biologija?kun0%7CPdrqhupmirzmThakwvvaiaryxmAzhypqlmowvaTzsxiC%7C0nuk
REZULTATI ISTRAŽIVANJA
provele: Ana Bakarić, prof. biologije i Katarina Posavec, stručna suradnica pedagoginja
« Rujan 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ukupno: 311315
Ovaj mjesec: 4181
Ovaj tjedan: 463
Danas: 228